Noile facilități pentru constituirea unui parc industrial, votate de către Parlament (PLx 250/2014), sunt următoarele:

1. Titlul de parc industrial se acordă de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației prin ordin și nu prin Hotărâre de Guvern. E un pas foarte important pentru scurtarea perioadei de emitere a documentului.
Parcurile industriale mai ușor de constituit. Parlamentul a redus birocrația care împiedica apariția acestora 4
(Image by Marc B from Pixabay)

2. Pot obține titlul de parc industrial și cei care dețin o parte din activele unei platforme industriale existente nu mai este necesar să dețină in totalitate platforma.

3. Mai multe active pot obține titlul de parc industrial fiind extinsă definiția platformei industriale existente la toate activele privatizate de statul român.

4. Este extinsă posibilitatea ca terenul afectat parcului industrial sa fie grevat dr sarcini ipotecare inclusiv de la societăți nebancare daca creditul este luat pentru funcționarea sau achiziționarea activelor aferente parcului industrial.

5. Este eliminat acordul prealabil al autorității locale și declarația de eligibilitate pentru constituirea parcului.

Comisia Juridică și Comisia pentru Industrie au fost cele care au dezbătut pe fond propunerea legislativă.

Link către proiectul adoptat:

Parcurile industriale mai ușor de constituit. Parlamentul a redus birocrația care împiedica apariția acestora.

Noile facilități pentru constituirea unui parc industrial, votate de către Parlament(prin PLx 250/2014), sunt următoarele:

1. Titlul de parc industrial se acordă de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației prin ordin ci nu prin Hotărâre de Guvern. E un pas foarte important pentru scurtarea perioadei de emitere a documentului.

2. Pot obține titlul de parc industrial și cei care dețin o parte din activele unei platforme industriale existente, nemaifiind necesar să dețină in totalitate platforma.

3. Mai multe active pot obține titlul de parc industrial fiind extinsă definiția platformei industriale existente la toate activele privatizate de statul român, nu doar la cele din strategia de privatizare ca parc industrial cum era textul în vigoare.

4. Este extinsă posibilitatea ca terenul afectat parcului industrial să fie grevat de sarcini ipotecare inclusiv de la societăți nebancare dacă creditul este luat pentru funcționarea sau achiziționarea activelor aferente parcului industrial.

5. Este eliminat acordul prealabil al autorității locale și declarația de eligibilitate pentru constituirea parcului.

Comisia Juridică și Comisia pentru Industrie au fost cele care au dezbătut în fond propunerea legislativă.

Link către proiectul adoptat:
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=14172